Mia
    Hej! Jag har dåliga betyg nu i 9an, (E i alla ämnen) men vill höja dem till A i gymnasiet. Jag undrar en sak, gäller högstadiets betyg i gymnasiet? T.ex om man har ett E i kemi, gäller det i gymnasiet? Har jag fortfarande E i kemi då eller börjar jag på 0 igen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Mia,
    högstadiets betyg gäller endast FÖR ATT KOMMA IN på Gymnasiet.
    Väl inne på Gymnasiet börjar man "på noll" och då spelar ingen roll vad man hade för betyg förut, det som spelar roll hur bra KUNSKAPER man har och hur mycket eller hur smart man pluggar.
    Du får gärna kika in på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/tips-om-studieteknik där vi samlade de bästa tipsen om hur man skall plugga, som vi kan komma med.

    Bästa hälsningar och stort lyckat till med dina studier!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare