Elise
    Jag går estet- media tredje året. Jag fick F i grafisk kommunikation när jag gick andra året på gymnasiet, alltså förra året. Det jag undrar är om jag kan få en gymnasieexamen trots att jag har F i grafisk kommunikation som ingick i min kursplan (100p)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Elise!
    Ja, du kan få Gymnasieexamen (Examensbevis) med F i en 100 poängskurs och med det ha grundläggande behörighet till högskolestudier.
    Du kan själv se alla krav som måste uppfyllas för att kunna få ut examen från gymnasiet: http://www.gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen

    Givetvis är det mycket fördelaktigt för dig att läsa upp den kursen till E betyg, det kommer att höja Jämförelsetal som du konkurrerar om utbildningsplats med - om du söker till högskola/universitet.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare