Mariam

    Hej Jag vill veta, om jag nu byter gymnasieskola, kommer jag fylla 18 år, efter det får jag fortfarande csn? Även om jag nu blir 21 i gymnasiet? Får jag fortfarande studiebidraget? tackar för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mariam,

    just Vilken gymnasieskola man går på spelar ingen roll för rätten till Studiebidraget eller rätten till Studiemedel.
    Från höstterminen det kalenderåret man fyller 20 år har man rätt att söka STUDIEMEDEL. Bidragsdel av studiemedel är ca 3 ggr större än Studiehjälpen.

    Det är CSN som administrerar kring, beslutar och betalar ut Studiebidrag och Studiemedel. Info finns på
    www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiehjalp och www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiemedel

    Det går också bra att kontakta CSN och få svar om studiehjälp och/eller studiemedel direkt från CSN´s personal.

    Bästa hälsningar

    ANNA