Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej! Du fyller 20 år under kalenderåret 2021 och därför från 1 juli det året kan läsa på Komvux, kommunal Vuxenutbildningen. Och 2 år innan dess kan - alltså från 18 år - man läsa även på en follkhögskola.
    På gymnasiet kan man som senast påbörja läsa sista juni det kalenderåret man fyller 20 år.

    Alltså blir kort svar Nej, du blir till hösten 2021 "för gammal" för gymnasiet.
    Med vänliga hälsningar
    L.

    Liselotte