Hej Molly,
    kika gärna på fragasyv.se/info/tema-for-gymnasiearbete

    OBS!glöm inte att tema för GA måste bli godkänt av din Handledare för GA, gymnasiearbete. Mitt förslag på temat kanske inte blir godkänt av din handledare. SYV är inte expert på GA! :)

    Med det sagt, kan jag ändå tipsa om att du kan göra en fotoutställning, sätta ihop en liten bok, skapa ett eller flera event - som GA, dvs inte endast just "skriva" sida upp och sida ner... Givetvis måste du lämna in en skriftlig redogörelse på hur du har tänkt kring eventet - syfte, genomförande, förväntningar och utvärdering (vad du har lärt dig under tiden du jobbade med GA).

    Exempelvis - kan man välja en Temadag, kika ex. på temadagar-i-april - och jag tar Klädbytardagen som exempel här... Våren 2019 blir det 6 april. Man skulle kunna skapa affischer som berättar om den dagen, skapar medvetenhet om varför en sådan dag behövs och som inbjuder till en event som ni kan genomföra på er skola eller på en fritidsgård eller på ett Folketshus/kommunhus; ni kan jobba i grupp, flera elever, med gemensamt GA (men betygsatta blir ni var och en för sig, inte hela gruppen - då gäller det att "vara på det klara" om vad just du har bidragit med) och genomföra det eventet - Planering, Marknadsföring, ta bilder under eventet - skriva en artikel Efter eventet som inspiration för dem som vill genomföra andra event i framtiden. Bilder och texter kan du/ni sedan ha i "portföljen", som är bra att ha när man söker jobb och utbildningar inom Media-branschen.

    Det är även möjligt att få Reportage om eventet publicerat - ex i en lokaltidning och/eller på framtid.se/reportage.