Anonym

    Hej jag går i 3:an på Sam och vet inte vad jag ska skriva om i gymnasiearbetet. Jag skulle vilja skriva om någonting i Asien eftersom jag är allmänt intresserad av det , har ingen aning om vad jag kan skriva om och undrar om du har tips? Eller om någon typ av frågeställning jag kan använda mig av?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    SYV har inte kompetens att kunna tipsa om passande teman för gymnasiearbete, vi är inte lärare eller handledare för gymnasiearbete.
    Om jag var intresserad i samhällsvetenskapliga frågor och Asien - skulle jag kanske velat "jämföra" olika samhällssystem i olika länder i Asien med det systemet som finns i Sverige: demokrati - diktatur; fria val - man "ärver makten" eller tar makten på annat sätt än genom ett demokratiskt val; politiska partier - hur många finns i olika länder i Asien; är det lätt/svårt att starta ett nytt politiskt parti? Vart är de olika Asiatiska länderna på väg, samhälls-politiskt sett?

    OBS! du måste få temat godkänt av din handledare för gymnasiearbete på din skola.