Aliyah
    Hej,
    Jag undrar vad betyder 100 p, på Gymnasiearbete Handels- och administrationsprogrammet på komvux distans.
    Betyder det att kursen är 1 år? om inte, hur länge är distans kursen för Gymnasiearbete Handels- och administrationsprogrammet på komvux?
    Står 100 p för 1 år?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Aliyah,
    100 p står för 100 Gymnasiala poäng.
    De flesta kurser på gymnasienivå är á 100 gymnasiepoäng = 100 undervisningstimmar (+ lika mycket självstudier), dvs man bör lägga ner 200 timmar på den kursen, vilket motsvarar fem veckors studier på heltid (eller 10 veckors studier på halvtid eller studier på 25% av studietakt under 20 veckor).
    Om du endast gör GA, gymnasiearbete och inte samtidigt läser andra kurser - och läser på Heltid, bör du vara klar med hela GA inom fem veckor.
    Men det är mer vanligt att man läser andra kurser samtidigt, exempelvis att man läser totalt 400 p. under 20-veckors period (och av dem en av kurserna kan vara GA).

    Vänligen
    L.

    Liselotte