Celine

    Jag ska läsa in betyg för att få en gymnasieexamen på komvux. Jag gick hår och makeupstylist för 2 år sedan på gymnasiet men gick inte klart. Problemet är att mitt gymnasiearbete finns inte på komvux i min kommun, hur ska jag göra då? Måste få betyg i gymnasiearbetet för att få gymnasieexamen.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Celine, du måste kontakta komvux i din kommun - börja med SYV men sedan kan du vända dig direkt till rektorn på komvux och fråga hur de löser detta för att det är deras uppgift att lösa; de måste erbjuda dig möjlighet att göra GA (gymnasiearbete) för att du ska få möjlighet att ta ut examensbevis.