Jacob
    Jag har gått ut med f i 350 poäng och vet inte om jag klarat gymnasiearbetet än.
    Hur gör man om man inte klarat gymnasiearbetet? och om jag pluggar upp betygen på komvux till 250 poäng får jag en examen då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att få ut en gymnasieexamen måste du ha minst E i Gymnasiearbetet så det måste i sådana fall vara den kursen som du läser upp på Komvux + en till om du ska komma ner till 250 kurspoäng F som är gränsen för hur många F man får ha. /Lena, Syv