Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, det stämmer.
    Gymnasieexamen från komvux inkluderar 100 p. GA, gymnasiearbete. De övriga, 2300 poängen är lästa kurser eller betyg från prövningar.
    Vänligen
    Julia syv

    • : Jaha, okej, men, finns det ett betyg på gymnasiearbetet, samt ingår det in snitträkningen? Mvh,
    • Julia : Betyg på GA kan man få E eller F. Man måste få E för annars uppfyller man inte kraven för examensbevis. högre än E kan man inte få i GA. Betyget i GA räknas inte in i snittet.