Amar
    Hej.

    Jag ska nu börja jobba med gymnasiearbetet men jag vet inte hur jag ska börja och hur strukturen ska se ut. Det skulle underlätta jätte mycket om jag kunde få se på ett gammal gymnasiearbete som blev godkänt. På detta sätt blir det enkelt för mig att veta på vilket sätt jag ska göra.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Amar,
    Skolverket har på sin hemsida ngt. som det kallar "exempel" på Gymnasiearbete men det är inte de gamla godkända arbeten utan en sort berättelse om hur man kan gå tillväga /en typ av instruktion eller inspiration/. Du kan själv titta på Skolverkets hemsida. Om du vill, kan jag skicka direkta länkar, men uppge i så fall på vilket program du går.
    Jag tror du kan fråga dina lärare på skolan /handledare i kursen Gymnasiearbete/ att få titta på gamla godkända arbeten. Du ställer, alltså, just den frågan som du ställer till oss - till din lärare. Vi har inte tillgång till några Gymnasiearbeten på något annat sätt än genom att "googla" på nätet. Det kan du göra bättre än vi, gamlingar, som är mycket sämre på datorer än ni, ungdomar.

    Bästa hälsningar
    Julia SYV