Peter

    Gick ut gymnasiet med 5st F, 2100 poäng av 2600, har läst upp två betyg så har 2300 poäng. Vet att man måste ha 2250 poäng för att få gymnasieexamen men det är på ett 2500 program. Hur gäller det om man har 2600? Behöver jag få 2350 poäng eftersom jag läste utökat eller räcker det med 2250?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Gymnasieexamen från Komvux måste inkludera 2400 poäng Betygsatta, av dem kan max 150 poäng vara betygsatta med F; obs!betyg i Idrott och hälsa 1 får ej ingå i exam från Komvux.

    Rekommendation: ta kontakt med syv på komvux för genomgång av betygen och planering av examensbevis.

    Studie- och yrkesvägledare