Nora
    Hej
    Jag gick ut med två F i gymnasiet, svenska 2 och matte 2. Därför har jag inte fått en gymnasieexamen. Visst räcker det med att jag läser svenska 2 på komvux för att få grundläggande behörighet till högskola? Matte 2 är väl bara för särskild behörighet. Om jag tar bort idrott, kommer jag fortfarande ha 2400 p, 2300 godkända om jag läser svenska 2

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, det stämmer. Men det kanske inte är det bästa att <låsa in> f betyg i examensbeviset.

    Studie- och yrkesvägledare