Erik
    Hej!

    Jag fick ingen gymnasieexamen, men skulle vilja ha en. Således ämnar jag läsa till ett antal kurser på Konvux och ta gymnasieexamen där. Utöver kurser jag saknar slutbetyg i som omfattas av grundläggande behörighet och den områdesbehörighet jag önskar, vilja kurser bör jag välja? Kan jag välja vilka kurser (slumpvisa kurser jag har behörighet till och är intresserad av) som helst i syfte att nå 2400 poäng?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Erik!

    Du har helt rätt i att du givetvis först ska välja kurser som krävs för grundläggande behörighet.
    Resterande kurser kan variera beroende på vilken behörighet du vill ha. På komvux får du bestämma själv vilka kurser du vill läsa. Det bästa är att kontakta komvux i din hemkommun för att träffa en studie- och yrkesvägledare som kan hjälpa dig att upprätta en individuell studieplan.

    Hälsningar

    Melina, SYV