Daniel
    Hej!
    Jag är en kille på snart 20 år som har gått ut gymnasiet. Jag gick naturvetenskapsprogrammet och funderar nu på att läsa in matte 4 på komvux. Jag har dock ett problem när det gäller matten, som jag själv inte vet vad det är riktigt. Troligtvis har problemet med någon regel som vi lärde oss i början på gymnasiet att göra. Min fråga är; finns det något sätt att testa sig i den tidigare gymnasiematten så man kan ta reda på vad det är man gör fel?

    Tack på förhand!
    /Daniel

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Daniel!
    Den bästa sida som vi på Fråga SYV känner till är inom matten - www.matteboken.se

    där finns det alla kurser från grundskola, gymnasieskola och även högskolematte upplagda för repetition och för självstudier.
    Se om du hittar där det du söker.
    Du kan också se om det finns någon Räknestuga nära dig som www.mattecentrum.se driver. Där får man kostnadsfritt hjälp med matten "live", dvs du får hjälp av "riktiga människor".

    Hoppas att mitt svar blir till hjälp för dig!
    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA