Emma
    Hejhej! Jag är intresserad av matlagning och skulle vilja jobba i kök på hotell eller restauranger i framtiden. Vilket gymnasieprogram är bäst att välja? Och vilken utbildning behövs för en kock och annan kökspersonal?
    • Agneta : Hej Ellinor!
    • Agneta : Bästa programmet heter RL-Restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning kök och servering!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp kan bara hålla med Agneta här uppe - tror att Restaurang- och livsmedelsprogrammet kan vara ett bra alternativ för dig. Där utbildar du dig till kock/kökspersonal/servering både i teorin och praktiken- sen krävs det ju såklart en del erfarenhet ute på arbetsmarknaden för att lära sig att bli riktigt bra - som i alla hantverksjobb.

    Du kan läsa mer om programmet här på Gymnasieguiden och även hitta skolor och se en liten film http://www.gymnasieguiden.se/program/RL

    /Lena, Syv