Marcus
    Jag vet inte vad jag vill bli men jag gillar so ämnena

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nä, det är inte så lätt att veta vad man vill bli - och man behöver väl inte stressa med det än. Gå igenom mer vad du gillar och matcha det med olika gymnasieprogram. Det kan ta lite tid men jag lovar att du kommer att komma fram till ett bra val om du verkligen gör detta med grundlig eftertanke om hur du vill ha det på gymnasiet i tre år. Man kan ofta ändra väg och komplettera sina studier när man blir äldre.

    Gå sedan på Öppna hus på olika skolor, kanske kan du till och med få gå en provdag för att känna på hur programmet känns. Lycka till!/Lena, Syv