Daniel
    Jag har fyllt i idrott spec och har inte sökt in till någon speciell grupp typ som fotboll. Då undrar jag om man låter detta vara som det är utan att söka till någon grupp vad som kommer att hända då.

    ( jag har alltså inte varit på några uttagningar)

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Daniel,
    jag tror att du kommer att bli kontaktad av en ansvarig för specialidrott, som kommer att ställa frågor om vilken idrott du "menar" eller så bortses det från att du fyllt i "idrott spec", som om du inte har gjort det.
    Jag tror inte de placerar dig i någon specialidrott utan att du uppgav "bransch"-gren och utan att du har varit på några uttagningar.
    Det är en ovanlig situation du beskriver. Jag har inte varit med om det och jag frågade kollegorna (några stycken) som alla svarade samma sak: att de inte har någon erfarenhet av det.
    Så - vi vet inte vad som händer, men vi tror på någon av de två ovan beskrivna möjliga "lösningar".
    Mitt råd i den situationen är att du pratar med SYV på din skola och/eller med din idrottslärare. Du kan också ta reda på vem som är "special-idrottsansvarig" och söka upp den personen.

    Bästa hälsningar och stort lycka till!
    Liselotte SYV
    Liselotte