Stefan
    Hej! Jag fick aldrig gymnasieexamen för 2 år sen eftersom jag hade F i Matematik 4 och Fysik 1 & , nu har jag fått godkänt i Fysik 1. Räknade lite på mina poäng och har totalt nu 2500p. räcker det för en examen eller hur är det? måste jag få intyg från mitt gymnasium om ett examenbevis eller hur gör jag?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Stefan,

    du vänder dig till Komvux i den kommunen där du är folkbokförd och ber om att få ut Examensbevis (från komvux alltså). I exam.bevis från komvux får ej kursen Idrott och hälsa 1 ingå. Det räcker med 2400p. betygsatta och av de kan du ha 150p. F-betyg.
    Bra att inte ta in några F-betyg i ditt exam.bevis för det går sedan ej bli av med dem... du "låser" in kurser i ditt exam.bevis och de går sedan inte att ta bort.
    Boka tid med SYV på komvux för planering mot exam.bevis.