Agnes
    Hej! Jag går just nu första året, men jag skulle vilja byta gymnasium eftersom jag inte trivs där jag går nu. Kan man byta mitt i en termin?
    Vet ni något yrkesgymnasium som har handel och administration i Stockholm med lite mindre klasser, och som ha mycket praktik? Jag har just nu praktik på Cubus, kan man ta med den praktikplatsen till en ny skola?
    Hur går det hela till när man vill byta, har ni några tips?
    Är tacksam för svar! :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vad tråkigt att du inte trivs! Om du vill byta skola men till samma program så brukar det vara lite lättare så här långt in på terminen förutsatt att det finns plats. Svårt för mig att bedöma om du kan ta med dig din praktikplats - det beror väl på om det är skolan som har paxat platsen - då kanske det blir svårt. Du får fråga din skola.

    Här kan du leta upp Handels på olika skolor i Stockholm - gör en lista och kontakta skolorna och fråga om hur stora klasser de har och om de har plats och om de i sådana fall kan ta emot dig så här sent in på terminen. Om du får napp så tycker jag dock det är viktigt att du kanske går en eller två provdag på skolan så du får en uppfattning om hur skolan är och kan bedöma om det är ett bättre alternativ. Hoppas det löser sig! /Lena, Syv