Lina
    Hej!

    Jag har precis fått veta att jag kommit in på Cambridge och jag undrar om ni har någon koll på hur man möjligen kan ha råd till att plugga där? Känner ni till några stipendier? Jag kommer söka lån hos engelska staten och CSN, har ni någon erfarenhet av någon annan svensk som pluggat där och vet hur dom löste det rent ekonomiskt?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Grattis Lina! Mycket bra gjort av dig! Stort GRATTIS!

    Men svar på din fråga är:

    Tyvärr, Lina! Vi har ingen möjlighet att hjälpa till med detta.

    Känner personligen inte någon som läste på Cambridge. Kan fråga kollegorna och vi hör av oss i fall vi har ngt att tillägga och tipsa om.

    Stipendier är det mer eller mindre "djungeln" - man kan lägga mycket tid på att söka men det finns inga som helst garantier att få ngt.

    Det finns företag/organisationer som säljer en tjänst att de ska söka stipendier åt dig eller vaska fram en lista på stipendier som du kan söka och det brukar kosta mellan 250 kr till 400 kr. Det är lätt att hitta dem om du söker på nätet.

    Jag kan inte rekommendera någon - för i så fall måste vi kunna ta ansvar för att de är seriösa och att du blir nöjd med deras hjälp och det kan vi inte göra, tyvärr.

    Jag är jätteglad för din skull - att du kom in Cambridge! Verkligen - STORT GRATTIS!

    Du vet säkert var du hittar info om Studiemedel för studier utomlands, man jag skickar en snabblänk i alla fall: http://www.csn.se/utomlands

    Lycka till med dina studier!

    Hör av dig sen och berätta hur det går!

    L.

    Liselotte