Abdirahman
    Finns det en program som man kan läsa i gymnasiet där man går sin 3år och samtidigt få ihop betyg eller läsa om dem?

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Abdirahman,
    alla gymnasieprogram som man kan läsa i Sverige eller på en svensk skola utomlands - finns info om på Gymnasieguiden.se/program - läs gärna om de programmen; återkom sedan om du har frågor om ngt. specifikt program. På samtliga program sätts det betyg. På de nationella programmen kan man också få ihop betygen till ett Examensbevis (som är mål med gymnasiestudier). Uppnår man inte kraven för examensbevis, får man Studiebevis.
    Studiebevis kan man senare - på KomVux - komplettera upp till examensbeviset.

    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag har lite svårt att förstå exakt vad du vill veta. :)
    Du känner till din situation och vad du menar.

    Men vi - som läser din fråga - ser endast Text som står i din fråga; vi vet ju inget annat. Vi förstår därför inte exakt vad du vill veta.
    Vi vill hjälpa dig men eftersom vi ej vet vad du vill veta - kan vi ju inte ge dig svar.
    Du får gärna förklara mer kring din situatio: var du studierar nu (om du studerar) och vad du vill göra sen - söka jobb elle läsa vidare och i så fall var du vill läsa.

    Bäsa hälsningar

    ANNA