Emelie

    Hej! Såhär ser det ut på följande utbildning jag har tänkt söka i framtiden. Jag som har 0,9 i HP betyder det att personen med lägst HP hade 0,8 och antogs på det? Med andra ord hade jag kunna komma in på utbildningen i andra urvalet? (Vet självklart att det varierar från år till år). Urval HP Urval 1 1.00 Urval 2 0.80

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, minst en sökande med 0.8 i resultat från högskoleprovet kom in i Urval 2. så, det stämmer att de som hade 0.9 skulle kommit in - den gången i alla fall. Men som du själv skriver, så ändras antagningsgränserna från en termin till nästa.