hilia
    Om man vill öppna ett eget hälsocenter för djur och människor. jag tänker i första hand behandlingar för häst och hund. vad bör man ha för utbildning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det primära du behöver är ju kunskap om hästen och hundens hälsa så ett Naturbruksprogram kan ju vara en bra grund där du kan fördjupa dig i hund alternativt hästkunskap eller djurvård rent generellt. Du kan ju även utbilda dig till djursjukskötare alternativt veterinär. Då är främst Naturvetenskapliga programmet lämpligt eftersom dessa utbildningar kräver mycket matte och no.

    Kurser som kan vara bra att ha med sig oavsett utbildning är i entreprenörskap om du tänker dig öppna egen verksamhet. Om inte sådana kurser ingår i det program du väljer så kan du ofta välja dessa inom skolans valbara kurser.

    Lena/Syv