Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Om man har tillräckligt höga betyg - får man plats i den gruppen som kommer in på betyg. Om även samtidigt har tillräckligt högt resultat av Högskoleprovet - får man plats i den gruppen som kommer in i HP-gruppen.
    Teoretiskt sett kan man få två platser på en och samma utbildning men då går den andra platsen till en annan sökande.
    Med vänlig hälsning
    Mikael
    • : Får man 2 platser för att man hamnat i 2 urvalsgrupper?.Mvh
    • Ludmila : Om man har tillräckligt höga betyg och tillräckligt högt på HP, får man 2 platser: en i varje grupp men den andra platsen går, så klart, till någon annan! Det är bra att vara med i mer än en urvalsgrupp för då får man en extra chans att komma in.