elev

    Hej håller på att studera komvux och gör även vissa prövningar för att höja vissa betyg. Dock har jag inte tagit ut examen än och undrar om jag hamnar i BII ELler bI om jag för in mina resultat från prövningarna innan jag tar ut examen

    KAN TILLÄGGA:

    har fått studiebevis från gymnasiet ca 2000 poäng men många av ämnen har bytts ut till

    - kurser jag prövat

    -  kurser jag gått om

    -kurser jag gått som jag aldrig gått innan

    -kurser som jag prövat betyget i

    så typ 500 poäng blir kvar från gymnasietiden och resten har jag bytt ut, prövat osv. Det är iallafall mindre än 1/3 av det jag läste som kommer finnas kvar i examen. Hamnar jag i BII ELLER BI ? Gick ju många kurser på gymnasiet men majoriteten ska bort eller har prövats…

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej! som du beskriver din situation så borde ditt examensbevis från komvux Ej vara en komplettering, utan enligt den info du ger och hur vi tolkar reglerna så borde du prövas i BI, direktgruppen.
    Sista ordet är det dock Antagning.se som har vad gäller administration kring antagning till svenska högskole- och universitetsutbildningar. Så du kan också fråga Antagning.se och även syv på komvux i din kommun borde kunna svara ganska säkert på din fråga (hen vet också exakt hur ditt examensbevis kommer att se ut).