Hej Fredrika;

    om du är BEHÖRIG även innan du höjer dina betyg, då kommer du prövas i BI med det lägre meritvärde;och samtidigt i BII, kompletteringsgruppen - med det högre meritvärde.
    Du kan också samtidigt prövas i HP, högskoleprovets-urvalsgruppen.
    Man kan prövas i flera olika urvalsgrupper samtidigt och i varje ny urvalsgrupp har man en ny chans.

    Vänligen
    ANNA