Linus
    Hej! Jag har både läst på komwux och gjort en betygsprövning vilket har gjort att jag nu är behörig i mina ansökningar. Det har alltså stått "obehörig" på min anmälan innan. Är som sagt behörig nu och eftersom det är innan sista kompletterings datum så blir det väl fortfarande en vanlig anmälan och inte en sen anmälan? Mvh Linus

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Linus!

    Jag antar att du sökte till högskola/universitet.

    Om du gjorde ansökan innan 15 april till höstterminens utbildningar på högskolan, då sökte du i tid. Det är alltså inte en sen ansökan.

    Glöm inte att skicka kompletteringar till Antagning.se.

    Om du sökte någon annan utbildning, t.ex. till yrkeshögskola - där är det olika sista ansökningsdatum till olika utbildningar. Så där får man se när du sökte (innan efter efter sista ansökningsdatum).

    Mvh
    Mikael