Xeba
    Jag tog studenten förra året. Jag hade F i tre ämnen och således fick studieintyg. Jag kompletterade två ämnen på Komvux som jag fick F i gymnasiet. (Matte 3c och filosof). Jag har sökt olika vårdutbildning (högskola/universitet) och dessa program kräver inte behörigheten för Matte 3c och filosofi. Kommer jag hamna i urvalsgruppen BI och BII, eller endast BII?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du fick Examensbevis från komvux och alla kurser som du behöver till de högskoleutbildningar som du söker, finns med i examensbeviset - prövas du inte i kompletteringsgruppen.

    Om vem som prövas i vilka urvalsgrupper kan du läsa Här>>