Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Oliver,
    du kan bli behörig till Fastighetsmäklarutbildningen på HA, om du väljer läsa kurser för Grundläggande behörighet samt Matematik 2a och 3b + Samhällskunskap 1a2 /inom programfördjupningen eller inom individuellt val/.
    Vad det gäller utbildningar till Ekonom, så finns det många olika. Bra att hitta just den som du är intresserad av och se exakt vilka kurser de kräver för behörighet. Till många utbildningar i Ekonomi på högskola krävs det Matte 3, så läs så mycket matte du kan på gymnasiet.
    Bästa hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte