Sofia
    Hej, jag satsar mot Handelshögskolan i Sthlm och kommer därför läsa ekonomi. Jag vet att de är omöjligt för mig att gå ut med topp betyg, men jag undrar om mina chanser ökar om jag skulle läsa matte 4?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sofia,

    så här står det på HHS hemsida:

    Liselotte

    För Behörighet måste man ha betyget C /som lägst/ i några kurser - se ovan i viIka kurser. Och HHS tiIIämpar inte meritpoäng, därför kommer inte matte 4 ge dig någon formeII fördeI.

    Det är givetvis bra att kunna mer matte, men formeIIt sett (i aIIa faII så som antagningskraven är idag) så kommer inte betyg i matte 4 ge dig någon fördeI.

    Mitt råd är att du gör HögskoIeprovet och att du försöker få så höga betyg du kan.

    Lovar att håIIa tummarna för dig! :)

    Liselotte SYV