Linn
    Har någon av dessa skyddad titel? Eller kan dom finnas som diplomerade utbildningar?

    Ungdomspedagog? Beteendepedagog? Socialpedagog? Integrationspedagog? Fältassistent?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linn,
    enligt vad jag vet så har ingen av de yrken du nämner en skyddad titel. Diverse olika utbildningar kan leda till möjlighet att jobba inom de yrken. Arbetsgivare bestämmer vem som får anställning när inga legitimation eller obligatoriska certifikat finns att söka. Arbetsgivare får i så fall anställa med vilken tidigare utbildning som helst, helt enligt egna bedömningar.
    Du får gärna kika på följande yrkeshögskoleutbildningar:
    centrum-foer-utveckling-och-laerande-cul/integrationspedagog
    lernia-yrkeshogskola/socialpedagog
    socialpedagog-inriktning-kbt-vasterasyrkeshogskola