Brendan
    Då finns normeringstabellerna studera.nu från och med idag.
    För att räkna ut ditt resultat behöver du fyllt i alla svar på den orangea lappen. Därefter rättar du den, och ser hur många poäng du fått på respektive del (verbal och kvantitativ). Kolla sedan hur mycket poängen för varje del motsvarar på normeringstabellerna. Addera ihop de normerade poängen för båda verbal och kvantitativ, och dela med två. Då får ni ert hp-värde som ni sedan konkurrerar med på urvalet till högskola. Kom ihåg dock att du också får ett resultat på studera.nu:s hemsida (det kan ju vara så att man har fyllt i fel på pappret, så än är man inte 100 % säker). Ni som glömt att fylla i de orangea lappen får också veta resultat nästa vecka :)!

    Länk till normeringstabellerna: http://studera.nu/hogskoleprov/efter-provet/facit-provfragor-och-normeringstabeller/
    • Milla : Tack Brendan! Jättebra! och så lite roligt också - om du tittar uppe på sidan Fragasyv.se ser du att det är just nu 4444 frågor besvarade och din "fråga" eller egentligen info- som syns ... ditt namn i alla fall under. Lite kul med sådana "runda siffror" som "fyra fyror blir" - jag tar skärmdump på det och du kan också ta skärmdump - som ett litet minne. :)
    • : Haha! Trodde jag var den enda som höll koll på sådant :)! #MemoryForLife B)
    • : Jag brukar läsa dina kommentarer, tycker de är bra! Du är duktig!
    • : Då är det bara 1111 frågor som ska besvaras så är vi uppe i 5555 frågor :D! Undrar hur lång tid det kommer ta :)!
    • : Hej Marina! Om du menar mig så tack så mycket :D! Jättekul att du tycker det :)! Vad kul för övrigt att många tycker att jag skriver bra kommentarer! Om det är någon jag glömt att tacka så tackar jag er/dig nu. Tack :)!
    • Peter : Jag tycker också att du, Brendan, skriver mycket bra kommentarer. Roligt att veta att det finns engagerade och duktiga elever som ägnar tid åt att hjälpa andra!
    • : Tusen tack för din kommentar, Peter! Jag försöker mitt bästa (och det är ju det som räknas) :)!
    • Mikael : Jag håller med Peter! Tycker du är fantastisk, Brendan!
    • : Stort tack :)! Jätteroligt att få höra. Positiv feedback = Glad :)!
    • Ludmila : Jag gillar också dina kommentarer, Brendan! Du verkar vara bra på att hitta info på internet och är generös: delar med dig av din tid och kunskap. :-) *L*
    • : Tack så jättemycket för den positiva feedbacken :D! Jag gör det bästa jag kan, och det är så kul med att hjälpa till (och om man kan lite så är det ännu roligare :D).
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Brendan!

    Jag tycker också du skriver bra kommentarer med länkar till de rätta sidorna och även bra förslag på vad man kan tänka på och vilka olika alternativ som finns!

    Tack så jättemycket!
    Milla :)
    Studie- och yrkesvägledare
    Hej igen! kika på http://www.mattecentrum.se/hjalp-till/bli-volontar
    om det finns en Räknestuga i din stad, kanske du även kan hjälpa till där - om du hinner och vill. Engagerade duktiga ungdomar behövs på väldigt många ställen i samhället!

    Det finns t.ex. en teori inom undervisningen som säger att man lär sig mycket bättre själv om man förklarar något till någon annan. Du skulle i så fall kunna lära dig mer matte genom att förklara för andra elever som går i en lägre årskurs än dig eller i samma årskurs som dig - men som ligger efter i matte t.ex.

    Och "missförstå mig rätt" här - jag försöker absolut INTE rikta din uppmärksamhet åt andra hållet... utan vi uppskattar din hjälp jättemycket och vill absolut att du fortsätter hjälpa oss med!

    Bästa hälsningar och ett stort TACK!!!
    Milla
    • : Jättestort tack själv :D! Blir så glad att du och andra säger positivt om mina kommentarer :)! Det skulle vara kul att kunna hjälpa till vid en räknestuga (samtidigt som jag tränar själv) men tyvärr fanns det inte i min stad :(! Brukar dock hjälpa kompisar på återläsningar, så gör det bästa jag kan :)! Jag ska självklart fortsätta att hjälpa till (med det jag kan hjälpa till med :D). Tycker att det här med "rådgivning/vägledning/typ att hjälpa folk" är jättekul så "nothing can stop me" :D #liteengelska! Detsamma och ett stort tack för att jag fick möjligheten att hjälpa till :) (var lite osäker i början när jag startade mitt konto om det var tillåtet, men efter "klartecken" från dig och andra SYV:ar så fanns det ju inget hinder)!
    • Anna : Om du kontaktar mattecentrum kanske de kan starta en Räknestuga i din stad, om du hittar några personer som kan vara volontärer i stugan. :)
    • : Tog reda på det där angående mattestugor i min stad :). Det har funnits några förut men det har sällan kommit folk, och när det väl gjorde det så vad det bara ett par stycken. Så jag tror det inte blir aktuellt med några sådana :(. Men tack för idén i alla fall :)! MVH,