SYV-besökare
    Hej
    min fråga gäller en elev på IM, programinrikt.indiv.val /PRO/ - som under första kalenderhalvår i år fyller 20 år men ej uppnådde godkända betyg på grundskolan ännu och är oklart om hen uppfyller dem heller... har hen rätt att fortsätta i 3 år läsa IM, PRO eller inte (jag menar i första hand med hänsyn till elevens ålder)?
    mvh
    SYV

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej SYV,

    Det är enligt Skollagen kapitel 17,  §15 -
    så att elever har rätt att fullfölja påbörjad utbildning och det ska inte spela roll om det är nationellt eller IM-program.

    Vänliga hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare