Evelina
    Hejsan syv!
    Jag läser enligt gamla skolplanen, med IG-MVG.
    Läser ett år extra.

    Jag kommer till sommaren ha läst 2500p men 250p är IG i kurserna Tyska steg3 Italienska steg1 och Matte B. Har jag fortfarande ett giltigt slutbetyg?

    Jag har tänkt läsa upp dem. Kan jag max få Godkänns på de kurerna?

    Tack på förhand för svar! :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, det ser ut som att du får ett slutbetyg med den grundläggande behörigheten. Bra jobbat! Om du har IG i kurser har du alltid rätt att läsa upp till MVG - du ska inte vara bunden till att bara läsa till G. /Lena, Syv
    Japp, det är Komvux i din kommun som du ska vända dig till! /Lena, Syv
    • : Åh vad skönt att höra! Tack så mycket för svar! En ytterliggare fråga, om jag vill läsa upp mina kurser med IG, är det till Komvux jag vänder mig?