Luigi
    Hej!

    jag är väldigt säker nu att jag får 17,97/20.0 första året i sam-sam. min fråga är om jag fortfarande har chans att komma in på juristprogrammet i Stockholm

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Omöjligt att svara på om någon garanterat får plats på utbildningen och inte ens om man har 22.5 i merit. Detta p g à det kan bli fler sökande med de högsta betygen än utbildningsplatser.

    Å andra sidan kan antagningsgräns sjunka ganska mycket, t.ex p g à antal platser på utbildningen kan utökas.
    Se till att bli behörig och försök få så höga betyg du kan.
    Gör högskoleprovet som kan bli din väg in på din drömutbildning och skulle du tyvärr inte komma in ändå ( i värsta fall ) då vet du i alla fall att du gjorde allt du kunde.
    Mvh Mikael