Hej Karolina,

    för dig som har Slutbetyg från "innan år 2010" - gäller - vad det gäller Grundläggande behörighet, följande:

    och utifrån så som jag uppfattar info i din fråga - så borde du ha grundläggande behörighet.

    Bra att kontrollera med syv på komvux i den kommunen som du är skriven i. Om du visar upp ditt betyg, kan syv på komvux se hur det ser ut. Om hen blir osäker kan hen söka experthjälp. I syvene och sist är det Antagning.se som har "sista ordet". Det är deras bedömning som gäller.

    Info på antagning.se som gäller just den typen av dokument som du har, finns här: https://www.antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/Gymnasieskolan/Slutbetyg-fore-2010-/

    Bästa hälsningar

    ANNA