lisa
    då jag ska kolla fall jag har kommit in på den skolan jag har sökt till så står det att antagningen görs av ett annat kansli. vad ska jag då göra för att hitta rätt kansli och få reda på ifall jag har kommit in eller inte?

    1 Svar

    Hej Lisa!

    Det beror förmodligen på att du sökt en gymnasieskola i ett annat län än där du bor.
    Då ansvarar inte gyantagningen i ditt län för din ansökan utan gyantagningen i det län där skolan ligger ansvarar för platserna.
    Om fallet är så ska du kontakta gyantagningen eller kommunen för att få svar på om du blivit antagen till skolan. Du kan också testa att ringa skolan direkt för att få information eller bli hänvisad till vart du ska ringa.
    Det kan också vara så att slutantagningen publiceras olika dagar i olika län, det kan variera något.
    Så kontakta gyantagningen eller kommunen där skolan du sökt till ligger.

    Lycka till!

    Hälsningar
    Melina SYV