ejna
    Jag bor i närheten av västerås och ska snart flytta till uppsala men har inte någon adress än. Därför ska jag bo hos min syster i uppsala i början av terminen. Som första val sökte jag till jensen i uppsala, och fjärde val tog jag en skola i västerås, thoren business school. Jag fick först brev hem från jensen där det stog att jag har kommit in, några dagar senare fick jag brev från TBS där det stog att jag kommit in där också. Någon dag senare när jag loggade in på dexter stog de bara att jag kommit in på mitt fjärde val, alltså västerås, men jag kommer inte bo kvar där. Jag undrar om jag bara har kommit in i västerås eller om jag kommit in i uppsala också eftersom det är där jag ska börja?
    På dexters hemsida står det "Detta val behandlas av ett annat kansli" under alla mina uppsala val.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, min rekommendation är att du kontaktar Uppsala gymnasieantagning - kontaktuppgifter har du här http://www.uppsala.se/utbildningbarnomsorg/gymnasium/gymnasieintagning/ och ser hur din ansökan är behandlad. Min gissning är att din ansökan behandlas i mån av plats i Uppsala eftersom du inte är skriven där än och du kanske får svar efter alla reservantagningar. /Lena, Syv