Astrid
    Hej! Jag har precis påbörjat en kurs (religionskunskap 1). Då jag extremt ofta är ledig tor-fre pga idrott och mina lektionstillfällen för denna kurs enbart är under dessa dagar kommer jag behöva sköta mestadels av studierna själv. Har jag rätt att begära prövning? Tänker att det nog är en bättre lösning för mig då jag slipper känna stress att försöka ta igen missade lektionstillfällen och istället intensivt kan läsa in kursen på egen hand. Hur funkar i så fall en prövning?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Prata med rektorn. Du har tyvärr inte rätt att skippa undervisning och göra prövning i stället. Men det är inte förbjudet för rektorn att göra ett undantag och bevilja dig prövning. Alltså, prata med rektor på ditt program.