Hej S,

    2 stycken 100-poängskurser ger sammanlagt 200 poäng.

    Om du läser 200 gymnasiepoäng på 20 veckor är det halvtidsstudier. Heltidsstudier är 20 poäng per vecka. Halvtidsstudier är 10 gymnasiepoäng per vecka. Det ser ut som att du ska ha 10 poäng per vecka och i så fall borde du har rätt till halva studiemedel - halva bidragsdel och låna, om du vill låna, också 50% av max beloppet.

    För övrigt så är det CSN som beslutar i frågor om studiemedel.

    Du kan med fördel besöka deras hemsida>>> eller ringa/maila dem.

    Bästa hälsningar

    ANNA