Anonym
    Jag har betygen:
    Eng 5 B
    Eng 6 B
    Eng 7 C
    Filosofi 1 C
    Geografi 1 D
    Historia 1b B
    Historia 2a B
    HUMHUM D
    Idrott 1 C
    Matematik 1 E
    Matematik 2a F
    Moderna språk 3 E
    Moderna språk 4 F
    Musik A
    Naturkunskap 1b D
    Naturkunskap 2 E
    Psykologi 1 E
    Religionskunskap 1 B
    Religionskunskap 2 C
    Samhällskunskap 1b E
    Samhällskunskap 2 E
    Samhällskunskap 3 F
    Sociologi E
    Svenska 1 D
    Svenska 2 E
    Svenska 3 E
    Gymnasiearbete E

    Notera att jag ej behöver ha godkänt i matematik 2 eller samhällskunskap 3 för att få en examen men de räknas ändå med i poängen. Programmets omfattning i poäng är 2500. Har jag tagit en examen?

    Hjälp!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Se vad som står överst på det dokumentet som du fick när du slutade på gymnasiet- står det Examensbevis då har du tagit examen. För examensbevis måste man ha minst 2250 p.kurser med godkända betyg och du verkar ha 2200, så det fattas 50 p.

    Om det står STUDIEBEVIS på dokumentet du fick från skolan, vänd dig till Syv på skolan och fråga Varför? Hen kommer förklara för dig vad som fattas.
    Du kan också boka tid med Syv på komvux.