-
    Hej,

    Min poäng från gymnasiet blir totalt 18,56 (inkl. meritpoäng).

    Jag vill söka till socionomprogrammet på Stockholms universitet.

    Är mina poäng tillräckliga, så att säga? Jag har kollat på tidigare års antganingsstatistik och har svårt att bedöma om jag har för låga poäng eller om jag har potential att komma in, utan högskoleprovet.

    Tacksam för svar.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är ingen som på förhand kan veta hur det blir i framtiden. Alla behöriga sökande deltar i konkurrensen. Vart antagningsgräns hamnar beror på olika saker, bl.a på hur högt meritvärde sökande har men även på antal utbildningsplatser som kan förändras.

    Studie- och yrkesvägledare