Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    naturkunskap B är en gammal kurs som motsvarar en ny kurs naturkunskap2 vilket du kan se i Tabellen för Utbyteskomplettering.

    Om du idag har godkänt betyg i nk1b behöver du läsa nk2.
    Du behöver också ha godkänt betyg i matematik 3b eller 3c.

    Om yrket Arkitekt och liknande yrken, samt om många fler yrken - kan du läsa på www.framtid.se

    Du kan också kika på yrkeshögskoleutbildningar inom "samma eller närliggande kunskapsområde som arkitekt-yrket ligger":
    yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/byggprojektor-bim
    yhguiden.se/utbildning/handelsakademin/byggnadsingenjor-digitalt-byggande
    yhguiden.se/utbildning/yrkeshogskolan-kungsbacka/byggprojektoer-cad-bim
    yhguiden.se/utbildning/handelsakademin/anlaggningsprojektor-ingenjor-med-bim
    yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/arkitekturvisualisering

    Och i mitten av jan 2021 lär nya yrkeshögskoleutb.beslutas om och du får därför välkommen titta in på www.yhguiden.se i slutet av jan 2021.

    Hälsningar
    Peter