edward
    Hej! om man t.ex flyttar från Stockholm till Göteborg under sommaren. Skulle man haft förtur då angående gymnasiumval?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det som styr var du blir antagen är var du är folkbokförd. Det bästa är således att flytta innan slutantagningen görs så att du blir korrekt bedömd till den skola i det län du tillhör. /Lena, Syv