lydia
    Om man har F i matematik 1&2 men har läst upp matematik 3b på komvux och får godkänt, behöver man ändå läsa upp 1&2 eller räknas det som att man fått godkänt i 1&2 i och med att man fått godkänt i 3?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Lydia, för att få plats på kursen Matematik 3b, måste man kunna uppvisa ett godkänt betyg i Matematik 2a, annars är man inte behörig till att läsa Matematik 3b.
    Detsamma gäller att bli antagen till Matematik 2 - man måste ha ett godkänt betyg i Matematik 1 för att vara behörig att läsa Matematik 2.

    Mvh
    Julia SYV