Anonym
    Jag har tänkt ett tag på vilket gymnasium jag vill gå på och har kommit fram att jag vill gå på thoren business school men jag tror att jag dock bara kommer att kunna komma in på antagningsgränsen (250). Har inte språk heller vilket jag inte själv valde att hoppa av utan min lärare vilket gör att det blir ännu svårare för mig att komma in på gränsen. Medianen är runt 270 så är det kört för mig då eller spelar medianen intenågon roll alls?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    "medianen" är medel, genomsnittet.
    Antagningsgränsen /minimi-betygen/ - är det som visar om de tidigare sökande kom in eller inte.

    Medianen spelar ingen roll för möjlighet att komma in på en gymnasial utbildning.

    Vänligen
    ANNA