Julia
    Hej! Jag går samhälls linjen och har dyslexi, jag vill veta om någon som har haft dyslexi som har går på denna linjen som har klarat av gymnasiet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är osäker på om du vill att andra ska svara på ditt mejl här än jag men jag vet många med olika läs- och skrivsvårigheter som med rätt stöd hemma eller från skolan har klarat av Samhällsvetenskapsprogrammet på gymnasiet. Man får se till att få stöd på skolan, läsa mycket själv och använda de hjälpmedel som skolan erbjuder. Prata med hjälplärare, specialpedagog- eller lärare på skolan och gör upp en plan på vad just du behöver. /Lena, Syv