Nathalie
    hej!
    Jag vet att Rudbeck harl haft ib förut, men har hört att de inte hade det förra året. Har kollat på olika sidor och vissa säger att dom har, vissa säger att dom inte har.
    Många säger att det inte är så svårt att komma in på linjen utan det är svårt att komma ut "levande". Jag vill väldigt gärna gå där men det känns som att det kanske är för svårt :/
    tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jodå, här hittade jag Rudbecks IB http://www.rudbeck.se/utbildningar/international-baccalaureate/

    Jag kan inte se någon antagningspoäng från förra året tyvärr - kan ju vara för att man måste göra antagningsprov som en komplettering för intag.

    Jag tycker du kontaktar dom och frågar så får du mer korrekt information om både antagning och hur utbildningen är. http://www.rudbeck.se/utbildningar/international-baccalaureate/contact-us/

    Du kan även gå på gymnasiemässan nästa vecka i Älvsjö och sedan på deras Öppna hus för att verkligen göra dig en uppfattning om det är en utbildning för dig. Lycka till!/ Lena, Syv