Kimia
    Jag har börjat på yrkesintroduktion i en vecka nu.Men jag är helt osäker om jag kommer hinna få godkänd i Sv&Ma!.Eftersom det är 2 dagars praktik på VO,och totalt är det 11 veckors praktik.Och även jag som går på yrkesintroduktionen,måste praktisera.
    Det är i nationella provet i Sv&Ma,som jag inte fick E!,i nian!.

    Och nu undrar jag om jag kommer hinna få betyg i både Sv&Ma!,med samband att jag praktiserar.Och jag vet att på IM,så har man ingen praktik!.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    HEJ KIMIA!
    Yrkesintroduktion ingår i iM, Preparandutbildning ingår också i IM.
    Du kan be om att byta från Yrkesintroduktion till Preparand - om ditt mål är att få betyg i Svenska och Matte så fort som möjligt. Boka tid hos rektor på IM och diskutera om du kan byta till Preparand.
    För övrigt, så kan du läsa mer Matte på egen hand, utanför lektionstider. Se på http://www.matteboken.se/lektioner/skolar-9
    Mvh
    Mikael SYV